REC1840485 |
Dificultats d'aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament. Evitem el fracàs escolar |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/4/2024 - 30/4/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Universitària Martí l'Humà
|
| |
|
Curs a distància (telemàtic) |
| |
Tipus activitat |
28MH Dificultats d'aprenentatge i trastorns del neurodesenvolupament. Evitem el fracàs escolar
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/04/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
60
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs de Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament de 30 hores impartit en línia, dotarà als professionals de l’educació dels elements necessaris per detectar i garantir l’accés al currículum dels alumnes amb necessitats educatives especials.
Metodologia:
27 hores online (formació asincrònica amb la plataforma Moodle) + 3 hores de treball personal.
El model d’aprenentatge en línia s’orientarà cap al desenvolupament de competències específiques i transversals, així com de l’autonomia a l’estudi. En aquest sentit, és necessària una implicació de l’estudiant que inclogui la revisió crítica dels materials i els recursos de la bibliografia, l’estudi sistemàtic dels continguts, la reflexió sobre els casos i problemes plantejats, la resolució de les activitats planificades, la recerca, anàlisi i elaboració d’informació, etc. El professorat tindrà la funció de guia d’aquest aprenentatge, però s’exigirà a l’estudiant que participi, opini, resolgui, consulti i posi en pràctica tot allò que ha après.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació
Preu: 60 €
|
| |
Objectius |
• Identificar els signes d’alerta de les principals Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament.
• Saber gestionar, organitzar i optimitzar els recursos del centre per tal de garantir l’accés al currículum de l’alumnat amb NEE.
• Conèixer les noves tècniques d’intervenció per a abordar les diferents Necessitats Educatives Especials
|
| |
Continguts |
• Identificació i intervenció en cas d’alumnes amb Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Neurodesenvolupament (TEA, Dislèxia, TDAH, TANV).
• Resolució de situacions educatives en una aula atenent a la diversitat: organització i mitjans (eines de detecció, estratègies d’intervenció: SEP, PI, etc…)
|
| |
Formador/a |
Lidia Arroyo Navajas
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament :
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
• Anàlisi pràctica d’un cas.
• Identificar les principals característiques d’una de les Dificultats d’aprenentatge estudiades.
Avaluació de la satisfacció :
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
• Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
• Realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
|
| |
E-mail |
coordinacioauladocents@fumh.cat
|
| |
|
|